סוגים שונים של שעוני נוכחות

שעון נוכחות

שעוני הנוכחות תורמים לשקט הנפשי של בעלי המשרדים והמפעלים שמעסיקים מספר גבוה של עובדים. על הדרך הם גם חוסכים כמה שקלים.  נלמד מעט על שעוני הנוכחות השונים.

בימים עברו היו מבצעים את הנוכחות על גבי ניירות קרטון חד פעמיים. שעון נוכחות זה עדיין קיים ופעיל בחלק מהארגונים השונים ובפרט בארגונים קטנים או ותיקים יותר. שעון זה דורש הרבה מאוד התעסקות סביבו הן בחלק של אספקת הנייר והן בחישובי השכר בסוף החודש. מה גם ששעוני נוכחות אלו אינם יכולים לעזור לנו לוודא שאותו עובד הגיע בזמן ואולי אחד מחבריו העביר בשבילו את הכרטיס. לכן רובנו מתעסקים כיום עם אחד מסוגי שעוני הנוכחות שנפרט להלן.

שעוני נוכחות מגנטים

שעון נוכחות זה פועל עם כרטיסים מגנטיים כשלכל עובד כרטיס מגנטי אישי. שיטה זו נפוצה מאוד בקרב הארגונים וגם יעילה בכך כי כל הנתונים מצטברים מיד במחשב ואין צורך להתעסק יותר מדי.
אך גם זה עדיין אינו הפתרון המושלם משום שעדיין יש בלאי גדול אם בזמן קבלת עובדים חדשים או שכרטיס המגנטי נעלם וכו'.

שעוני נוכחות ביומטריים

אחד הפיתוחים המשמעותיים בנושא שעוני הנוכחות הוא שעון הנוכחות הביומטרי. בשעוני הנוכחות האלו ישנם גם כמה סוגים שונים

  1. שעון נוכחות על ידי טביעת האצבע שלנו. שעון זה יעיל מאוד בכך שאינו מייצר הרבה מדי בלאי וגם בזה נוכל לוודא שאכן העובד הגיע למקום העבודה והנוכחות לא נעשתה על ידי חבר לעבודה. החיסרון בו הוא שלפעמים מתקלף קצה העור והמכשיר ממאן לקלוט את הנוכחות.
  2. שעון נוכחות באמצעות זיהוי פנים. גם כמו שעון נוכחות טביעת אצבע נותן לנו את הרוגע שאכן העובד הגיע למקום עבודתו. היתרון שלו הוא שהוא קצת יותר יעיל ותמיד הוא יקלוט אותנו. אנחנו גם נצטרך פחות להתעסק אתו.

שעוני נוכחות באמצעות המובייל

ישנם ארגונים רבים שהעובדים אינם מתכנסים למקום עבודה מוגדר כדוגמת טכנאים של חברות סלולר שמספקים שירות עד הבית ומעסיקים צוותים רבים בשטח. לחברות אלו מומלץ להשתמש בשעוני נוכחות במובייל שמותקנים בטלפון של העובד על ידי אפליקציה ידידותית למשתמש.

אולי יעניין אותך לקרוא על קופות ממחושבות.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
משקיעים את הכסף בתנאים מעולים עם טריא
במקום לתת לכסף שלכם לשכב בחשבון העובר ושב או פשוט להשקיע באופן חד גוני אך ורק בשוק ההון, נמליץ לכם...
קרא עוד »
דצמ 10, 2020
קידום ממומן בפייסבוק – למה זה משתלם לנו?
אין ספק שהכלי הפרסומי הטוב ביותר כיום הוא האינטרנט. אך בתוך הרשת, ישנם כלים שונים לפרסום. אנחנו צריכים...
קרא עוד »
אפר 24, 2022
דברים חשובים שלא ידעתם על הפשרת קרקעות
הפשרת קרקעות היא נושא גדול במדינות רבות. הסיבה לכך היא הגידול באוכלוסייה, העיור והמחסור הגדל בקרקעות....
קרא עוד »
ספט 03, 2022