הגנת הפרטיות – מדוע זה חשוב כל כך
אחד הנושאים הבוערים, הבולטים והמתוקשרים ביותר בעשור האחרון, הוא ללא ספק נושא הפרטיות. מעולם לא עסקנו בכך כל כך הרבה, בין אם זה ברובד התקשורתי ובין אם זה ברבדים אחרים.
כידוע, שאלת הפרטיות עלתה על סדר היום הציבורי עקב הופעתם של אתרי אינטרנט, בראש ובראשונה רשתות חברתיות כמו פייסבוק או הכלים השימושיים השונים שמייצרת חברת גוגל. כל אחת מהחברות הנ"ל ועוד שורה ארוכה של חברות אחרות בתחום התקשורת, מדיה, אינטרנט, דואגים לאסוף עלינו לא מעט מידע ופרטים, בין אם זה בשביל לדעת כיצד להתאים לנו את המוצרים שנהיה מעוניינים בהם, בין אם זה בשביל להשתמש במידע לצורכי פרסום ושיווק ובין אם זה בשביל למכור אותו לחברות אחרות שיכולות להיעזר בכך.
כפי שאנחנו יודעים, יש לא מעט ביקורת על אותן חברות ועל הדרך בה הן פועלות. יש ניסיונות חוזרים ונשנים לבצע תיקון ולשנות את חוק הגנת הפרטיות כך שיהיה ניתן להגן על הפרטיות של המשתמשים ובכלל של האזרחים, לצערנו זה לא תמיד מספיק וגם לא תמיד אפשרי.
כיצד אנחנו יכולים להגן על הפרטיות של הלקוחות שלנו
כל אחד, לעצמו, יכול להגן על הפרטיות שלו בצורה כזו או אחרת. הוא יכול להחליט האם להיות נוכח ברשתות חברתיות, מה לפרסם שם ובכלל עד כמה להיות חשוף באינטרנט.
אך בתור בעלי עסק, אנחנו צריכים לדאוג כל הזמן לשמור על הפרטיות של הלקוחות שלנו. לשם כך עלינו להטמיע מערכות שמותאמות לכך, מערכות שמונעות דליפה של מידע ולמעשה מספקות אבטחת מידע מלאה בשביל להגן על כל מה שאנחנו עושים, זאת בשביל להימנע ממצבים בהם המידע שהלוקח מוסר לנו באופן פרטי, יעבור הלאה.