4 דברים שלא ידעתם על שיווק שותפים
המאמר באדיבות https://onlineasset.co.il
שיווק שותפים היא אחת מטכניקות עשיית הכסף באינטרנט הנפוצות ביותר. האופן שבו היא עובדת הוא פשוט למדי: אתם ממליצים על מוצר/שירות של מישהו אחר ובמידה והלקוח שהגיע דרככם מבצע רכישה – אתם זוכים בעמלה. כמובן שצריכים להתקיים עוד כמה ניואנסים טכניים קטנים כמו למשל שהגולש יכנס לדף הנחיתה/האתר של הלקוח מהקישור האישי שלהם (כדי שמערכת השותפים תדע לזהות שהלקוח הגיע דרככם) ועוד. הנה כמה טיפים חשובים שכדאי לדעת.
#1 – השוק בישראל הרבה פחות מפותח מאשר בחו"ל:
אם יש לכם ידע ברמה גבוהה בשפה האנגלית אנו בהחלט נמליץ בחום לעבוד עם שיווק שותפים בחו"ל. השוק בחו"ל בנושא זה הרבה יותר מפותח מאשר בישראל. לצורך העניין אם יש לכם פורטל בנושא בריאות – תוכלו למצוא אינספור מוצרים, קורסים ותוכניות שונות בנושאים בריאות, תזונה נכונה, אורח חיים בריא וכו' שתוכלו לקדם דרך מערכות השיתופים המובילות בעולם. בישראל? קצת פחות… גם הקהל הוא קטן יותר כמובן.
#2 – עדיף למצוא קודם מוצרים ואז לבנות תשתיות ולא ההיפך:
בדרך כלל אנשים נוטים לחשוב על נישה שהם רוצים לבנות בה אתרים ותשתיות ואז למצוא מוצרים מתאימים לשיווק באותה הנישה. משווקי שותפים מנוסים ומצליחים עובדים הפוך – הם קודם כל מוצאים מוצרים דיגיטליים שכדאי לשווק, בשוק רווי עם הרבה עניין, גולשים ומוצרים לקידום ואז בונים תשתיות סביב אותה הנישה.
#3 – הקוקי בדפדפן של הגולש הוא לא לנצח:
נניח שגולש נכנס דרך הקישור האישי שלכם אבל לא רוצה לקנות את המוצר באותו הרגע אלא בשבוע שאחרי. האם תרוויחו עדיין את העמלה? ככל הנראה שכן. אלא אם כן הוא ייכנס שוב לאותו מוצר תחת קישור שותפים שונה ולא דרך הכתובת הישירה של האתר/הקישור שלכם פעם נוספת. הסיבה לכך היא שנשמר לו קוקי בדפדפן שזוכר שהלקוח הגיע דרככם. הקוקי הזה מחזיק לכמה שבועות או חודשים בדרך כלל או עד שהגולש נכנס דרך קישור שותפים אחר לאותו מוצר ואז זה הולך לפי הקישור האחרון.
#4 – ניתן לעתים להרוויח גם ללא מכירות:
ישנה אפשרות להרוויח משיווק שותפים גם על ידי הבאת לידים (לקוחות מתעניינים) או כמות מבקרים ולאו דווקא עבור לקוחות שמבצעים רכישה בפועל.