מיתוג עסקי – איך עושים את זה נכון ולשם מה
אחת הדרכים של עסקים, גדולים וקטנים, להשתנות, להציג פנים חדשות, לספר סיפור אחר על עצמם, זה בעזרת מיתוג מחדש. מיתוג עסקי שמשנה את האופן בו הלקוחות יכולים להתבונן על העסק, להתייחס אליו ולהבין מה בדיוק הם יכולים להשיג ממנו.
מיתוג עסקי נעשה במצבים מסוימים, מתוך כוונה לייצר תמונת מצב שונה של בית העסק. למשל, נהוג לעשות מיתוג מחדש אחרי שנים רבות בהן העסק פעיל בתחום שלו ורוצה להתחדש ולהציג פנים חדשות בפני הלקוחות שלו. כמו כן, נהוג לעשות מיתוג עסקי אם העסק עובר משבר ואז צריך להציג פנים אחרות, כאלה שמטיבות איתו.
ישנם בעלי עסקים שבוחרים למתג את העסק, לא בגלל שהם רוצים להציג פנים חדשות או משופרות, אלא בגלל שהם מעוניינים להיכנס לשווקים חדשים, בין אם זה בארץ או בעולם. בשני המקרים רוצים למתג את העסק בצורה מסוימת, מתוך כוונה להציג בפני הלקוחות הפוטנציאליים, מדוע ישתלם להם לשכור את העסק לבצע שירות כזה או אחר.
כיצד ממתגים את העסק בצורה נכונה?
מיתוג עסקי מגיע אחרי מחקר מעמיק לפיצוח בידול העסק, בין אם זה אודות סוג הקהל מולו אמורים לעבוד ובין אם זה אודות המטרות שהעסק רוצה ויכול להשיג. המטרה היא להציג אותו בצורה מסוימת שתתאים לקהל היעד אליו מבקשים לפנות.
המיתוג יתבצע באמצעות לוגו, סלוגנים, שינוי קונספט של עיצוב העסק, עיצוב החנויות, עיצוב אתר אינטרנט ולמעשה באופן מלא וכולל כל פרט ופרט. הרעיון הוא לייצר תהליך נכון וחכם, נגיש ויעיל, כך שכל מי שייחשף למיתוג, יבין מה עומד מאחורי ומה המסר שרוצים להעביר אל קהל היעד, מה בדיוק העסק רוצה ויכול לספק ללקוחות שלו.