מאחורי הקלעים של היזם דניאל דודזון
עוד לא בן 40, והיזם דניאל דודזון כבר הצליח להטביע חותם משמעותי בישראל עם מספר מיזמים מרשימים. הוא ידוע בתור יזם שנמשך לסטארט אפים חדשניים וטכנולוגיות פורצות דרך הקשורות לתודעה וטכנולוגיה.
עם זאת, הדרך להצלחה של דניאל דודזון הייתה רחוקה מלהיות שגרתית. ללא תעודת בגרות, ללא רקע אקדמי או ניסיון משמעותי בחברות וארגונים, הצליח דניאל דודזון לבנות כמה אימפריות וגם להפיל כמה בדרך.
פריצת הדרך הראשונה
בשנת 2012, כשהפייסבוק היה עדיין צעיר והמונח "קורס דיגיטלי" היה חדשני, יזם דניאל דודזון את המיזם הראשון שלו, "קורס אימפקט לעסקים". דניאל דודזון פיתח שיטת מכירות שהפכה לספר מצליח בעולם העסקים בשם "שפת המכירות". הקורס הדיגיטלי של דניאל דודזון עשה הדים והפך לאחד הקורסים הראשונים מסוגו שנמכרו למאות אנשים ברחבי הארץ. לפי הדוחות, מכר דניאל דודזון קורסים ביותר ממיליון ש"ח כבר באותה שנה, ומעל אלף איש הגיעו לכנסים בהם הציג את שיטת המכירות שלו.
סדנת מומנטום – רעידת אדמה בעולם ה-NLP
עולם ה-NLP בישראל מתחלק לשני חלקים: לפני ואחרי סדנת מומנטום של דניאל דודזון. עד לאותה סדנה, בשנת 2014 היו בישראל רק שלושה בתי ספר ל-NLP, ללא סדנאות "יום" המוניות. שנה לאחר סדנת מומנטום, היו כבר מעל 10 בתי ספר ל-NLP, שנתיים לאחר מכן, מספרם עלה ליותר מ-40. דניאל דודזון הפך למוביל בתחום, עם מעל 30,000 משתתפים שעברו את הסדנה במהלך חמש שנים ומעל 3,000 תלמידים בקורסי NLP וקואצ'ינג מתקדמים.
לא כל הנוצץ זהב
דודזון בעצמו מעיד על מספר מיזמים שנכשלו לאורך הדרך, תכנית לימוד שלא התרוממו ועסקים שהתרסקו לאורך הדרך, ביניהם קורס הקליקה, שיצר ויראליות חזקה מאוד כבר בחודשיים הראשונים של ההשקה אך מיזם זה התרסק בשנת 2018 והכניס את דודזון לחובות של יותר ממיליון שקלים, השינויים באלגוריתמים של פייסבוק לצד מחאת לקוחות בחברה יצרו מספר תביעות נגד דודזון שרובן נסגרו בפשרה אל מול הלקוחות. כמו כן בשיטוט בתולעת המשפט ניתן למצוא מספר תביעות ספאם נגד דודזון.
מיזם נוסף שיצר המון באז אך נכשל הוא TWII, פלטפורמת קורסים דיגיטלים שבה דודזון הפיק קורסים לאמנים גדולים בישראל ביניהם, אייל ברקוביץ', גיא הוכמן, רויטל ויטלזון, יובל המבולבל, זיו שילון ועוד
הפיק של ההצלחה כמנטור
הפיק של ההצלחה של דניאל דודזון כמנטור הגיע בשנת 2019 כאשר השיק תכנית חדשה בשם "המירוץ למיליון הראשון". מדובר באחד ממועדוני היזמים המצליחים ביותר שהיו בישראל, עם מעל 1,400 משתתפים ששילמו 5,555 ש"ח כדי להשתתף בתכנית. קהילת היזמים של "המירוץ" הקימה יחד מיזמים ופעילויות התנדבותיות רבות, ובין היתר יצרו קהילות שרכשו יחד נדל"ן, השקעות וחברויות משותפות במועדונים עסקיים נוספים של דודזון.
באותה שנה דודזון הפיק אירוע ענק בהיכל מנורה בהשתתפותו של טוני רובינס, עם יותר מ-8,000 משתתפים.