איך עושים החזרי מס?
לאחוז גדול מהאוכלוסייה בישראל מגיעים החזרי מס. החזרים אלא הם אינם מתנה, אלא שמדובר בכסף שהאזרחים הישראלים שילמו בשנות המס החולפות שנלקח ממשכורתם או מההכנסה שלהם כעצמאים. ההחזר הוא בעצם הפרש בין מס ששולם שהיה גבוה מידי לאותה שנה ביחס להכנסות, אך שולם בכל זאת למס הכנסה. את הכסף ששילם האזרח לממשלה הוא יקבל בחזרה, אבל רק לאחר בירור ובדיקה ולאחר מכן העברה של הסכום הדרוש אל חשבון הבנק.
אבל איך עושים החזר מס?
אז איך עושים החזרי מס, כדי להתחיל, יש למלא טפסים ולהגיש את הבקשה עצמה בלשכת מס הכנסה שקרובה לאזור המגורים שלכם. מלאו טפסים כמו טופס 135 שמיועד לעצמאיים, לאנשים עם הכנסה נוספת מחו"ל/ למי שבעל שליטה על חברה או תאגיד ולחברי קיבוץ. טופס 106 ימלא כל מי ששכיר ושילם מס ואינו חייב בהגשת דין וחשבון למס ההכנסה. טופס 106 נועד לשמש כדוח מקוצר של שנות המס אותן שילם השכיר ממשכורתו.
פונים למקצוענים כדי לקצר תהליכים
אם תרצו לחסוך את ההתעסקות המעיקה בבירוקרטיה של החזרי מס: תוכלו לבחור חברות מקצועיות שמבצעות עבורכם את הבירורים. כדי להתחיל בחרו חברה להחזרי מס שגובה עמלה נמוכה יחסית על הפרוצדורה.
המומחים של החברה ישאלו אתכם מספר שאלות כמו: מהו מקום המגורים שלכם, מה המצב המשפחתי, באיזה מקומות עבודה עבדתם ב5 השנים האחרונות, האם יש תארים שרכשתם? האם אתם מובטלים, קיבלתם ירושה ועוד. כך יוכלו המומחים למלא עבורכם את הטפסים ולבקש מסמכים שיעזרו לכם לקבל החזר גדול יותר.
החזר מס און ליין
בין היתר חשוב לדעת כי כיום אפשר למלא את כל הטפסים וגם לצרף ולשלוח טפסים עבור החזר מס און ליין. את המידע הדרוש ניתן לקבל באתר של מס הכנסה שם תוכלו למוצא טפסים למילוי און ליין או להורדה. הגישו דרך האינטרנט בקשה מקוונת להחזיר מס תוך צירוף טפסים וביצוע כל הפעולות הדרושות דרך האינטרנט. כך תוכלו לחסוך זמן, כסף ומשאבים.