לקוח סמוי
לאחרונה שמתם לב בדוחות ההכנסה של העסק כי קיימת ירידה מסוימת באחוזי המכירות, למרות שכמות הלקוחות שמגיעים לבקר בחנות שלכם איננה נמצאת בירידה -אלא להיפך, הודות לתהליכי שיווק ופרסום אינטנסיביים של העסק באמצעי המדיה להגדלת חשיפת העסק לקהל הצרכנים. אם כך מהי הסיבה לאותה ירידה במכירות? לרוב הסיבה לכך נובעת מכשל שנעשה בתהליכי הרכישה בפועל של הלקוחות, וכדי להבין לעומק את הסיבות והגורמים לכך כדאי לשכור את שירותיו של לקוח סמוי.
מהו לקוח סמוי ומה המטרה שלו בעסק?
לקוח סמוי הוא בעל מקצוע מתחום המחקר שמגיע לעסק באופן סמוי כדי לבחון ולבקר אותו בצורה מקצועית, אם מבחינת סוג וטיב השירות של הנציגים והעובדים בעסק, המקצועיות שהעובדים מפגינים, טכניקות הגדלת המכירה שהם מיישמים וגם נראות ונגישות העסק עבור קהל הצרכנים והלקוחות שמגיעים למקום.
הלקוח הסמוי מגיע לבחון את העסק בצורה סמויה תחת מראה של לקוח רגיל מן השורה, דבר שמאפשר לו לבחון את כל הפרמטרים שצוינו לעיל בצורה מקיפה ואובייקטיבית יותר.
סוגים של לקוחות סמויים
חברות המתמחות בניתוח וחקר של חברות ועסקים מעמידות לרשותם של בעלי עסקים סוגים שונים של שירותים בתחום לקוחות סמויים, כל שכל בעל עסק יכול להתאים את סוג הפיקוח הסמוי של אותם תחקירנים על פי מהות העסק שלו. כך לדוגמא אם מדובר על חנות פיזית המציעה מוצרים למכירה במקום, הלקוח הסמוי יגיע באופן פיזי למקום כדי לבחון את המקום והעובדים ואילו עבור עסק המציע מוצרים/שירות טלפוני, הלקוח הסמוי יבחן את העסק באמצעות שיחה טלפונית סמויה.
כיצד ניתן להזמין לעסק לקוח סמוי?
הזמנה של לקוחות סמויים לעסק נעשית במסגרת שירותי אבחון ומחקר מקצועי של עסקים לצורך ייעול ושיפור, ולכן כדאי לחפש אחר מכוני מחקר כמו באתר https://tovanot.info המתמחים בשיפור ביצועים של עסקים מכל תחום.