מהי קצבת זקנה ומה חשוב לדעת עליה?

מהי קצבת זקנה ומה חשוב לדעת עליה?

אתם יודעים לפי מה בוחנים את המצב של חברה מסוימת והאם היא בריאה או לא? התשובה היא שאנו צריכים לבחון את היחס של אותה חברה אל זקנים. ככל שחברה מסוימת תהיה יותר בריאה ויותר חזקה כך היא תדע לדאוג לקשישים בה בצורה יותר טובה עם טיפול סיעודי בבית אבות בסבסוד מלא של המדינה בלבד. על רקע זה יש לציין כי האוכלוסייה בישראל מתבגרת ויש יותר ויותר זקנים וזאת בגלל שתוחלת החיים כל  הזמן עולה. אין ספק כי יש הרבה מאוד דברים שיש לעשות בכדי לדאוג לזקנים ולקשישים אך אחד הדברים החשובים ביותר הוא לדאוג כי יהיה להם ממה לחיות, קרי כסף. על כן הנושא של קצבת זקנה הוא חשוב ביותר והוא העזרה הבסיסית שנותנת המדינה לאדם מבוגר. על רקע זה אנחנו חייבים לציין כי קצבת זקנה היא קצבה שנותן הביטוח הלאומי לכל אזרחי ישראל וזהו משהו שכדאי לכם לזכור.

האם לא הגיע הזמן לשנות את המנגנון של קצבת זקנה?

אי אפשר להתעלם מכמה עובדות מטרידות בהקשר לקצבת זקנה. קודם כל עלינו לזכור כי ביטוח לאומי מצוי על הסף של פשיטת רגל וספק גדול אם הוא יוכל להמשיך לשלם קצבאות זקנה עבור בית אבות גם בעשור הבא ובכלל להמשיך במתכונת הנוכחית. חוץ מזה יש לזכור כי קצבאות זקנה ניתנות לכל אדם בישראל וכך גם אדם אשר מקבל פנסיה של 60,000 שקל בחודש זכאי לקבל קצבת זקנה בדיוק כמו אדם מקבל פנסיה של 2000 שקל בחודש. לכן עולה השאלה האם לא הגיע הזמן לשנות את המנגנון הזה של קצבת זקנה ולהתחיל לתת אותה בצורה שונה הן בשביל השוויון בישראל והן בשביל המצב הכלכלי של ביטוח לאומי.

מתי לא אהיה זכאי לקבל את הקצבה?

עליכם לזכור כי ביטוח לאומי הוא זה אשר נותן את קצבת הזקנה ועל כן אם לא שילמתם לביטוח לאומי לאורך השנים ויש לכם חוב אליו אתם לא תהיו זכאים לקבל את הקצבה. לכן חשוב מאוד להקפיד על התשלומים לביטוח לאומי ולא לזלזל בכך אם אתם רוצים לקבל את הקצבה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כמה כסף יש לאילון מאסק – הסכומים האסטרונומים של מנכל טסלה
אחד האנשים היותר מעוררי השראה בעולם שאנו חיים בו הוא אילון מאסק. כיום אילון מאסק נחשב לאחד האנשים...
קרא עוד »
אפר 05, 2022
גיא ברנד ממכללת ביג שוט מפתיע עם טיפים למסחר יומי בשוק ההון
'סבלנות זה שם המשחק', זה מה שתמיד אומרים לנו, אך אנו כישראליים טיפוסיים רוצים הכל כאן ומיד, אך מסתבר...
קרא עוד »
מרץ 05, 2019
חדרי שינה לילדים – 5 טיפים לעיצוב מושלם
רוצים לעצב לילדים חדר שינה מושלם? קבלו חמישה טיפים שיעזרו לכם לעצב את החדר בשלמות. כך תגדלו את הילדים...
קרא עוד »
אפר 29, 2021