10 טעיות שאנשים עושים לפני שפותחים עסק
בישראל ישנם לא מעט עסקים קטנים שנפתחים בכל יום, בעוד ש רבים הישראלים שרוצים להיות "אדונים לעצמם" וזאת תוך הבנה כי עסק מצליח מוביל לעצמאות והצלחה.
עם זאת, לא כל עסק קטן מצליח לשרוד את התחרות בשוק הצרכנים הישראלי, כמו גם שרבים מבעלי העסקים אינם מבצעים את הפעולות הדרושות להצלחת העסק כמו הבסיס, כתיבת תכנית עסקית.
אז אילו טעויות אנשים עושים לפני שהם פותחים עסק?
הנה 10 טעויות נפוצות:
העדר אסטרטגיה שיווקית – כל בית עסק צריך להתחיל את דרכו לאחר שנכתבה עבורו אסטרטגיה שיווקית. אסטרטגיה כזאת מטרתה להגדיר את בית העסק, לאפיין אותו להבין מיהו קהל היעד שצריך לשווק מולו את בית העסק. אסטרטגיה שיווקית תאפשר להכיר את המתחרים כמו גם את החוזקות והחולשות של כל מתחרה ושל העסק עצמו. בכך יכולים הבעלים לכוון את תהליכי השיווק והפרסום שלהם בצורה נכונה.
פרסום דל – למרות שכיום ישנן אינספור פלטפורמות לשיווק ופרסום בתי עסק, לא כל בעלי העסקים מבצעים שיווק ופרסום נכון. מה שמתברר כטעות גדולה.
התמקדות בלקוח אחד – בעלי עסקים שיתמקדו בלקוח אחד יאלצו לפשוט את הרגל או לסגור את העסק עם נטישתו של הלקוח. לכן יש להעניק שירות לכמה וכמה לקוחות.
ניהול זמן גרוע – אם אין ניהול זמן נכון, העסק לא יניב רווחים. לכן יש להיעזר בפלטפורמות וכלים טובים לניהול זמן. כמו שסטודנט יכול להעזר בשירות כתיבת סמינריון בתשלום, דבר החוסך זמן רב, בעל עסק חדש יכול גם הוא לפנות לייעוץ עסקי בתשלום שיסייע בניהול זמן נכון.
שכירת עובדים שלא לצורך – כל חברה ומשרד מתחיל לשכור עזרה ועובדים עם ההצלחה המגיעה בפתח. בשל כך מומלץ להיזהר ולא לשכור עובדים שלא לצורך, מה שיגרור הוצאות נוספות.
העדר מועדון לקוחות – בעלי עסקים שאין להם מועדון לקוחות פעיל, לא ידעו כיצד לתקשר עם הלקוח. יצירת מועדון כזה הינה הכרחית.
הגדלת הוצאות – בעלי עסק שרוכשים ציוד וסחורה בעלויות יקרות עלולים למצוא עצמם עם הוצאות גבוהות מידי. כדי לכלכל נכון את צעדיכם, יש לבחור ציוד מוזל ולהתחיל בקטן.
לקיחת הלוואה – מי שייקח הלוואה גדולה לפתיחת עסק ללא היכולת להחזירה, ימצא עצמו בבעיה. בשל כך יש לבחון אופציות להלוואה והתאמה ליכולות שלכם.
העדר קשר עם הלקוח – העדר קשר עם הלקוח יגרום להעלמות של בית העסק. לכן יש ליצור קשר עם הלקוח לפחות פעם בחודש לפרסום מבצעים מכירות והטבות.
שירות גרוע – חשוב תמיד לתת שירות מושלם ללקוח. בכך הלקוח יחזור ואף ימליץ עליכם לחברים.