כיצד מתבצע ניהול רכש לחברות

ניהול רכש הפך חשוב יותר ויותר בעולם העסקים של היום. זהו תהליך הכולל רכישת סחורות ושירותים, ניהול תזרים מזומנים ובקרה על המלאי. ניהול רכש הוא תהליך מסובך ויכול לדרוש זמן רב להשלמתו. בעזרת אנשי מקצוע מתאימים, חברות יכולות לחסוך זמן על ידי אוטומציה של היבטים רבים של תהליך זה.

תהליך ניהול הרכש כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:

1. שלח בקשה להצעה (RFP)

2. זיהוי ספקים/הצעות מוסמכים

3. ניהול משא ומתן על תנאים עם הספק/הצעה הזוכה

4. סגור את העסקה

המטרה העיקרית של מאמר זה היא לספק לך מידע על תהליך ניהול הרכש.

מאמר זה מאורגן לשלושה חלקים:

– מה זה רכש?

– איך עובד הרכש?

– כיצד חברות יכולות לשפר את תהליך ניהול הרכש שלהן?

החלק הראשון מספק הגדרה קצרה של מהו רכש וכיצד הוא פועל. החלק השני נותן תיאור מפורט של התהליך וכיצד חברות יכולות לשפר את התהליכים שלהן. החלק השלישי כולל כמה הצעות לחברות ליישם על מנת לשפר את התהליכים שלהן, הכוללות:

– תכנון רכש וחיזוי

– אסטרטגיית רכש וטקטיקות

– ניתוח רכש

איך לעשות זאת נכון?

ניהול רכש הוא חלק מכריע בכל עסק. זהו תהליך רכישת סחורות ושירותים עבור הארגון. ניתן לחלק את תפקיד ניהול הרכש בחברה לשני חלקים – תכנון רכש וביצוע רכש. תכנון הרכש כולל החלטה על אילו מוצרים לקנות, כמה לקנות, ממי לקנות וכו'. ביצוע הרכש כולל ניהול מו"מ מול ספקים, ניהול מלאי, קשרי ספקים וכו'. ניהול רכש עוסק לא רק בקניית דברים אלא גם בניהול סיכוני שרשרת האספקה ומעקב אחר מגמות המחיר של מוצרים חיוניים.

צרו קשר עם המומחים של תכלית >>>

כללי פיננסי ומשפטי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עורך דין לרשלנות רפואית – כיצד לבחור?
מאת: עורך דין אלי מאור, עורך דין רשלנות רפואית בשנים האחרונות בישראל חלה עליה משמעותית בתביעות של...
קרא עוד »
נוב 22, 2021
באילו מקרים משתמשים בשילוט פרספקס
בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי עסקים, משרדים, חנויות וגורמים עסקיים אחרים משתמשים בשילוט פרספקס...
קרא עוד »
פבר 15, 2019
מעבר לג'ינס וטי-שירט: 8 רעיונות למלתחה גברית מרעננת
הג'ינס והטי-שירט הם אמנם קלאסיקה, אבל לפעמים מתחשק לגוון. אם אתם מחפשים להוסיף קצת עניין למלתחה שלכם,...
קרא עוד »
יול 04, 2024