כיצד מתבצע ניהול רכש לחברות
ניהול רכש הפך חשוב יותר ויותר בעולם העסקים של היום. זהו תהליך הכולל רכישת סחורות ושירותים, ניהול תזרים מזומנים ובקרה על המלאי. ניהול רכש הוא תהליך מסובך ויכול לדרוש זמן רב להשלמתו. בעזרת אנשי מקצוע מתאימים, חברות יכולות לחסוך זמן על ידי אוטומציה של היבטים רבים של תהליך זה.
תהליך ניהול הרכש כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:
1. שלח בקשה להצעה (RFP)
2. זיהוי ספקים/הצעות מוסמכים
3. ניהול משא ומתן על תנאים עם הספק/הצעה הזוכה
4. סגור את העסקה
המטרה העיקרית של מאמר זה היא לספק לך מידע על תהליך ניהול הרכש.
מאמר זה מאורגן לשלושה חלקים:
– מה זה רכש?
– איך עובד הרכש?
– כיצד חברות יכולות לשפר את תהליך ניהול הרכש שלהן?
החלק הראשון מספק הגדרה קצרה של מהו רכש וכיצד הוא פועל. החלק השני נותן תיאור מפורט של התהליך וכיצד חברות יכולות לשפר את התהליכים שלהן. החלק השלישי כולל כמה הצעות לחברות ליישם על מנת לשפר את התהליכים שלהן, הכוללות:
– תכנון רכש וחיזוי
– אסטרטגיית רכש וטקטיקות
– ניתוח רכש
איך לעשות זאת נכון?
ניהול רכש הוא חלק מכריע בכל עסק. זהו תהליך רכישת סחורות ושירותים עבור הארגון. ניתן לחלק את תפקיד ניהול הרכש בחברה לשני חלקים – תכנון רכש וביצוע רכש. תכנון הרכש כולל החלטה על אילו מוצרים לקנות, כמה לקנות, ממי לקנות וכו'. ביצוע הרכש כולל ניהול מו"מ מול ספקים, ניהול מלאי, קשרי ספקים וכו'. ניהול רכש עוסק לא רק בקניית דברים אלא גם בניהול סיכוני שרשרת האספקה ומעקב אחר מגמות המחיר של מוצרים חיוניים.