כיצד נולד רעיון למיזם

יזם ההייטק ירון מוראדי בהרצאה ליזמים צעירים "לאף אחד אין מונופול על הרעיונות שלכם. הסביבה הקרובה לא בהכרח תהיה כנה עמכם כי הם רוצים לשמור עליכם. לכו עם החזון שלכם ותבצעו. תיטעו? תיכשלו? אז מה. תלמדו ובפעם הבאה תיישמו." כך פתח ירון מוראדי את הרצאתו ליזמים צעירים.

במהלך ההרצאה ירון מוראדי שיתף בהצלחות ובאתגרים שאיתם צריך היה להתמודד כיזם וכמנכל וכיצד ניתב את הכל לתוך החברה הנוכחית שייסד והינה רווחית מהחודש הראשון.

רעיונות הם חלק מהותי ביזמות מוצלחת. מוצרים, שירותים ותהליכים זקוקים כל הזמן לשיפור. לפעמים יש צורך להסיר מוצר ולפתח קונספט חדש. אבל איך יזמים מוצאים רעיונות חדשים? רצינו לשתף אתכם במספר טכניקות ליצירת רעיונות בשימוש נרחב.

 אתגר הרעיון

המטרה של אתגר רעיונות היא לייצר רעיונות לפי פרמטרים ספציפיים למשך זמן מסוים. זה מתחיל בזיהוי בעיה או הזדמנות שאתה רוצה לחקור. בדרך כלל, המשתתפים משתמשים בשיטת "שני יהלומים" לתהליך זה. היהלום הראשון מייצג את שלב הבעיה והיהלום השני מייצג את שלב הפתרון.

היהלום הראשון: שלב הבעיה

היהלום הראשון מתחלק שני חלקים. המחצית הראשונה מורכבת מגילוי וזיהוי בעיה והאתגרים שלה. במחצית השנייה, המשתתפים מנתחים את האתגרים ומגדירים בעיה אחת או שתיים לפתרון.

יהלום שני: שלב הפתרון

במחצית הראשונה של שלב הפתרון, המשתתפים מעלים רעיונות לפתרון הבעיה שזוהתה בשלב הראשון. המטרה היא ליצור ולחדד פתרון לבעיה. בשלב האחרון של אתגר הרעיון, מוקצה צוות לפתח ולהעביר את הפתרון.

מיפוי מחשבות

מיפוי מחשבות הוא שיטה פופולרית שקל ומהנה לעשות אותה. כתוב במרכז הלוח או דף נייר גדול את הבעיה שברצונך לפתור. אתה יכול אפילו לצייר תמונה אם היא יעילה יותר. המשתתפים מציעים מילים או רעיונות הרלוונטיים לבעיה. כתבו את המילים על הנייר או הלוח ושרטטו קווים כדי לחבר אותן לבעיה המקורית. מיפוי מחשבות הוא טכניקה מהירה לאיסוף מידע הדרוש לפתרון בעיה או לפיתוח רעיון.

חשיבה הפוכה

המכונה גם חשיבה שלילית, שיטה זו מאפשרת לך להסתכל על הרעיון או הבעיה שלך מנקודת מבט שונה לחלוטין. במקום להתמקד בהשגת המטרה שלך, אתה מעלה רעיונות לגבי בעיות שעלולות להתרחש.לדוגמה, אם המטרה שלך היא להגביר את המעורבות במדיה החברתית, היית חושב על רעיונות שישפיעו לרעה על טווח ההגעה שלך למדיה החברתית, כגון:• אל תשיב לתגובות על הפוסטים שלך.• אל תפרסם ברשתות חברתיות.• אל תשאל שאלות מרתקות.על ידי ציון מה יכול להשתבש עם המטרה שלך, גילית איך להגיע ליעד שלך.

שיטת SCAMPER לשיפור או החלפה של מוצרים או שירותים קיימים

ראשי התיבות מציינים את האלמנטים הבאים:

תחליף: אילו חלקים במוצר או בתהליך כדאי להחליף?

שילוב: אילו אלמנטים ניתן לשלב כדי להשיג תוצאה טובה יותר?

התאם: אילו שינויים או תוספות קלים יהפכו את המוצר, השירות או התהליך שלך לתחרותיים יותר?

שנה/הגדל: אילו שינויים או חידושים נדרשים כדי להפוך את התהליך ליעיל יותר?

מטרת המוצר: האם אתה יכול לשנות את המוצר או השירות שלך כדי להפוך אותו לשימושי בדרך אחרת?

ביטול/מזעור: מה יקרה אם חלקים מהמוצר היו מבוטלים או מפושטים?סידור מחדש/היפוך: האם ניתן לארגן מחדש או להפוך רכיבים של המוצר או השירות?

סיעור מוחות: סיעור מוחות הוא אולי השיטה הידועה ביותר להפקת רעיונות. סיעור מוחות מאפשר למשתתפים להעלות רעיונות באופן ספונטני. אפילו ההצעה הכי לא מציאותית נחשבת. המטרה היא לגלות רעיונות חדשים ולפתור בעיות על ידי העלאה וחשיבה משותפת על רעיונות. למרות שסיעור מוחות הוא טכניקה פופולרית, יש לה חסרונות. סיעור מוחות צריך לכלול אנשים שנוח להם לעבוד יחד. זה צריך להתקיים בסביבה שיתופית. אחרת, המשתתפים עלולים להרגיש לחוצים מידי. כל אחת מהשיטות הללו יכולה לעזור לכם למצוא נקודות מבט חדשות ולאתגר את דפוסי החשיבה הקיימים. טכניקות ליצירת רעיונות מספקות תהליך שיטתי לפיתוח פתרונות, מוצרים ושירותים חדשים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתי יש לבצע התקנת מרזבים חיצוניים?
מרזבים חיצוניים נועדו לכוון את המים למקום אליו נרצה שהם יזרמו. כיום יש לא מעט מבנים בישראל אשר כוללים...
קרא עוד »
יונ 22, 2020
הקמת חנות מצעים, מה תוכלו להציע לקהל היעד?
בעולם המהיר של היום, הדגש על חווית שינה מרעננת ואיכותית מעולם לא היה בולט יותר. ככל שאנשים הופכים...
קרא עוד »
ספט 19, 2023
כיצד עובד רימרקטינג
אחת מהמטרות העיקריות של כל עסק וחברה, נוסף על הגדלת הכנסות החברה, היא הגדלת קהל הלקוחות של העסק. כאשר...
קרא עוד »
אפר 26, 2019