הרכב שלכם מושבת? כמה הוא שווה?
הרכב החדש עבר תאונה קשה ואי אפשר לתקן? הרכב כבר ישן ולא שווה לתקן? אז הגיע הזמן להיפרד מהרכב הישן ואתם מחפשים את הפתרון האולטימטיבי.
מטרתו של הרכב היא שהוא יאפשר לנו להגיע ממקום למקום. כל רכב מגיע באיזשהו שלב למצב בו הוא לא יכול לאפשר יותר נסיעה בו. האם ידעתם שגם אם אי אפשר למכור את הרכב בתור רכב נסיעה הוא עדיין ניתן למכירה?
מכירת רכבים לפירוק
קוני רכבים לפירוק הינם לרוב סוחרים פרטיים או בעלי מגרשים אשר יקנו את הרכב שלכם לצורך שיפוץ חלקיו השונים ומכירתם בתור חלפים למוסכים או לתיקון רכבים אחרים בעצמם, פירוק רכבים הוא שירות שהם עושים כדי לעשות שימוש בחלקי הרכב השונים. אופציה נוספת הינה למכור את הרכב לצורך מחזור המתכת שבשלדתו, אך לרוב מומלץ לפנות לחברה אמינה לצורך קבלת מחיר בעבור מכירתו לחלקים לפני שנחליט פשוט לקבל מזומן ולשכוח מזה כי החלקים יכולים להיות שווים סכום נחמד של כסף. בנוסף חשוב לזכור שישנו תהליך בירוקרטי בעת מכירת רכבים לפירוק וצריך לעדכן את הרשויות כדי שתפסיקו לקבל הודעות לחידוש רישיון הרכב ואגרות נוספות.
אז כמה הרכב שווה?
שווי הרכב בעת מכירה לפירוק משתנה בין סוגי רכבים שונים, גילם ומצבם. כאשר מדובר ברכב ישן מאוד נניח בן 10-15 מחיר סביר שתקבלו על הרכב יהיה באזור הכמה אלפי שקלים. בעת סגירת העסקה של מכירת הרכב לפירוק, צריך לחשב גם את עלויות הגרירה של הרכב במידה והוא באמת מושבת לחלוטין ואתם לא מוכרים אותו לפירוק רק בגלל שאין לו קונים.
כאשר מדובר ברכב חדש שפשוט עבר תאונה קשה שריסקה את השלדה ואי אפשר לתקן או שהתאונה הייתה כל כך קשה שפשוט לא משתלם לתקן, ניתן למכור את הרכב לפירוק גם כן. תלוי בדגם הרכב אך כאשר מדובר ברכבים חדשים שווי המכירה עשוי להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים.
במידה והרכב בן למעלה מ-20 שנה יתכן שאפשרי להעביר אותו לגריטה ולקבל מענק מהמדינה. מידי פעם מדינת ישראל בשיתוף עם משרד התחבורה מפעילים תכניות גריטה שונות. על העברת הרכב לגריטה בהשתתפות עם תכניות אלו מקנה מענק נחמד.