הסכם טרום נישואין – למי זה טוב?

הסכם טרום נישואים

זוג מחליט למסד את הקשר ביניהם על בסיס אהבה, חברות והרבה תוכניות לעתיד. אבל עם הזמן עלולות להתעורר מחלוקות שונות סביב נושאים שונים כמו ילדים, כספים, רכוש ועוד. כדי להימנע מעימותים וכעסים כדאי להסדיר נושאים רבים מבעוד מועד בעזרת הסכם טרום נישואין.

הסכם טרום נישואין

מדובר בהסכם שבו קובעים ומסכימים בני הזוג על נקודות עקרוניות לגבי החיים המשותפים שלהם ובעיקר בנוגע למצב של פרידה ופירוק החיים המשותפים וכל מה שצברו בהם. כולל דרך הפרידה, גידול הילדים המשותפים וחלוקת הסדרי הראייה, חלוקת הרכוש האישי והמשותף. ההסכם נערך טרום מיסוד הקשר באופן פורמלי או הנישואין. במקרים שבהם בני הזוג מתכננים להתחתן באופן רשמי במוסדות המאושרים לכך בארץ, יש להחתים את ההסכם בבית משפט לענייני משפחה או אצל עורך דין הסכם ממון עו"ד אורי גנור במקרים של נישואים אזרחיים, חד מיניים או ידועים בציבור.

הפעלת שיקול דעת

בין שאתם זוג צעיר אבל יש לכם נכסים או שצפויות לכם ירושות בעתיד, או שאולי אתם כבר לא כל כך צעירים אבל החלטתם שנישואין דרך הרבנות לא מתאימים לכם, או שאולי אתם זוג חד מיני ועוד זוגות רבים שעומדים לפני הדילמה האם לערוך הסכם טרום נישואין. אף אחד לא מתחיל מערכת יחסים מתוך מחשבה על סיומה, אבל הסכם טרום נישואין יכול להציל מפרידה כואבת ולמנוע מבני הזוג להגיע למצבים לא נעימים.

חתונה בישראל

יתרונו של הסכם טרום נישואין הוא בכך שאין צורך בערכאה משפטית לתקפו. אם בני זוג בוחרים למסד את הקשר דרך המוסדות המקובלים במדינה אפשר להפוך את הסכם טרום הנישואין לבר תוקף משפטי על ידי חתימה בבית המשפט למשפחה או בית הדין הרבני.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הכל על בניית קורות חיים להייטק
הדרך לקבלת משרה נחשקת בתחום ההייטק עוברת, בין היתר, בהגשת קורות חיים. יש חשיבות רבה לאופן הגשת קורות...
קרא עוד »
מאי 16, 2022
שליחויות משפטיות
חברת שליחויות משפטית היא שירות משלוחים המספק מסמכים משפטיים ספציפית. שליחים משפטיים משמשים לעתים...
קרא עוד »
אוק 15, 2022
ממתגים משהו חדש? כך תעשו זאת בצורה הנכונה
בעולם הפרסום ישנו מושג שמאוד חשוב להכיר: "מיתוג". היום כל עסק וחברה מכירים את המילה מיתוג. מיתוג קשור...
קרא עוד »
מרץ 29, 2020